تعجب – غافلگیر کردن هواداران بیرانوند تصویر

تعجب – غافلگیر کردن: هواداران بیرانوند تصویر        

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی ۲۴ ماه حبس جهت زنی که کشف حجاب کرده بود/ با ساختارشکنان در حوزه حجاب باید برخو

    هفتمین جلسه دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران در امسال اطراف آسیب‌های اجتماعی، در تاریخ ۱۶/۱۲/۱۳۹۶ و با حضور تعدادی از معاونان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران،

    ۲۴ ماه حبس جهت زنی که کشف حجاب کرده بود/ با ساختارشکنان در حوزه حجاب باید برخو

    دادستان تهران: ۲۴ ماه حبس جهت زنی که کشف حجاب کرده بود/ با ساختارشکنان در حوزه حجاب باید برخورد جدی صورت گیرد

    عبارات مهم : ایران

    هفتمین جلسه دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران در امسال اطراف آسیب های اجتماعی، در تاریخ ۱۶/۱۲/۱۳۹۶ و با حضور تعدادی از معاونان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران، سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی پایتخت کشور عزیزمان ایران و تعدادی دیگری از فرماندهان نیروی انتظامی و نمایندگانی از وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران و دیگر دستگاه های مرتبط با عنوان عفاف و حجاب، به ریاست دادستان عمومی و انقلاب پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد.

    به گزارش ایلنا، دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با تصریح به این که انسان همواره در جستجوی یافتن الگوها و نمونه های کمال یافته از نظر معنوی هست، به شاخصه ها و اوصاف انسان های نمونه در قرآن کریم اشاره نمود و افزود: بسیاری از الگوهای معرفی شده، زنانی هستند که در تعقل و تفکر، صبر و استقامت، حیا و عفت، پاکدامنی و طهارت و دیگر صفات کمالی نمونه می باشند. همانند آسیه همسر فرعون و مریم مادر حضرت مسیح علیه السلام که در قرآن کریم به عنوان الگو آورده شده است اند «و ضرب الله به عنوان نمونه للذین آمنوا امراته فرعون … و مریم ابنت عمران». هم چنین است حوا علیه السلام، ساره و هاجر همسران ابراهیم علیه السلام، دختران شعیب علیه السلام، همسر زکریا علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا علیه السلام. خداوند حوا علیه السلام را جلوه ای از ادب در توبه، مادر موسی علیه السلام به عنوان جلوه تسلیم و ایمان به خداوند، ملکه صبا به عنوان الگوی هوش و درایت و دختران شعیب به عنوان نماد حیا و عفت. قرآن کریم هم چنین زنانی را به عنوان الگوی زشتی ها ذکر کرده است مانند زن ابولهب و زن لوط.

    ۲۴ ماه حبس جهت زنی که کشف حجاب کرده بود/ با ساختارشکنان در حوزه حجاب باید برخو

    پوشش و عفاف جهت مرد و زن هر دو آینده نگری شده است است

    دکتر جعفری دولت آبادی با تاکید بر عمومیت عفاف و شمول احکام اسلامی در این عنوان بر زن و مرد هر دو، در توضیح اظهار داشت: پوشش و عفاف جهت مرد و زن هر دو آینده نگری شده است هست، ولی جهات اختلاف زن با مرد موجب شده است است که پوشش وی متفاوت از پوشش مرد باشد. قابل توجه این که خطاب اول قرآن کریم در خصوص عفاف و پوشش مناسب، ابتدا به مردان است آن جا که در سوره نور آیات ۳۰ و ۳۱ می فرماید «قل للمومنین یغضوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم» و سپس در آیه ۳۱ خطاب به زنان می گوید «و قل للمومنات یغضضن من ابصارهن و یحفظن فروجهن» آیا که زن مظهر جمال است.

    وی در تبیین فلسفه حجاب به آثار مثبت اجتماعی، خانوادگی و معنوی روانی حجاب اشاره نمود و در توضیح اظهار داشت: از جنبه اجتماعی موجب حفظ و نشاط فعالیت اجتماعی می گردد؛ آیا که انواع التذاذهای بصری و لمسی و مانند آن را به محیط خانواده و در چهارچوب ازدواج تخصیص داده شده است می دهد و اجتماع را منحصراً جهت کار و فعالیت قرار می دهد. هم چنین حجاب به بهداشت روانی اجتماع و زن کمک می کند و موجب تحکیم خانواده و روابط زوجین می گردد.

    هفتمین جلسه دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران در امسال اطراف آسیب‌های اجتماعی، در تاریخ ۱۶/۱۲/۱۳۹۶ و با حضور تعدادی از معاونان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران،

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران در بررسی جایگاه حجاب در قرآن کریم به آیه ۵۳ از سوره احزاب در بیان حرمت زنان پیامبر و آیات ۳۳ و ۵۹ همان سوره در منع تبرج و تظاهر و تبیین محدوده حجاب پرداخت واظهار داشت: این آیه به استفاده از جلباب به معنای لباس گشادتوصیه نموده و از آنان خواسته است که جامه ارزش را بر خود گیرند تا نشان دهند که اهل عفاف می باشند.

    رویکرد فعلی نسبت به بدحجابی: مسامحه و ساختارشکنی

    دکتر جعفری دولت آبادی رویکرد فعلی نسبت به بدحجابی را در دو عنوان مسامحه و ساختارشکنی تقسیم بندی کرد و اظهار داشت: عدم رعایت حجاب از سوی بانوان غالباً از باب مسامحه و بدون عمد هست، ولی اخیراً رویکرد ساختارشکنانه از سوی تعدادی انگشت شمار از زنان اتخاذ شده است که ناشی از تبلیغات شبکه های ماهواره ای و اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … معاند نظام است و این زنان با برداشتن نمادین حجاب در معابر، به طور عمد در صدد القاء این مطلبند که حجاب در جامعه کشور عزیزمان ایران مورد پذیرش زنان نیست.

    ۲۴ ماه حبس جهت زنی که کشف حجاب کرده بود/ با ساختارشکنان در حوزه حجاب باید برخو

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران این القاء را خلاف واقع دانست و در ذکر علت به پیشینه اوضاع حجاب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون پرداخت و اظهار داشت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همواره زنانی بوده اند که حجاب اسلامی را به طور کامل رعایت نمی کردند، ولی این نحوه پوشش همراه با ساختارشکنی نبوده هست. برداشتن حجاب حتی به طور ناقص به این شکل، علاوه بر این که با موازین اسلامی از نظر ضرورت حجاب مغایر هست، مخالف قانون نیز است و همانند آن است که امروزه کسی بگوید می خواهد در خیابان و علن مشروب ذلت کند.

    دکتر جعفری دولت آبادی این ایراد که برخورد با بدحجابی جواب نداده است را نیز مردود برشمرد و در توضیح گفت: حقوق کیفری در مقام بیان ارزش های جامعه است که باید در هنجارها جلوه گر شود و تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) مصوب ۱۳۷۵ ابتدائاً در مقام بیان حجاب به عنوان یکی از ارزش های جامعه اسلامی هست.

    هفتمین جلسه دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران در امسال اطراف آسیب‌های اجتماعی، در تاریخ ۱۶/۱۲/۱۳۹۶ و با حضور تعدادی از معاونان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران،

    وی نحوه پوشش و حجاب را مرتبط با عقاید و سلیقه های افراد دانست و این واقعیت که همه زنان نسبت به حجاب به طور یکسان اعتقاد نیستند و میل به ندارند را امری طبیعی خواند و گفت: بنابراین این توقع که تعیین مجازات جهت بدحجابی باید موجب شود که همه زنان حجاب کامل داشته باشند، خارج از توان و عملکرد قانون است.

    این نظر که جامعه را باید به حال خود رها کرد، قابل پذیرش نیست

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران در انتقاد از عده ای که برخورد با بدحجابی را مردود می شمارند، به بند یک از اصل سوم قانون اساسی استناد نمود که از وظایف دولت را ایجاد محیط مساعد جهت رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و پرهیزگاری و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی قرار داده است و لذا این نظر که جامعه را باید به حال خود رها کرد، قابل پذیرش ندانست.

    ۲۴ ماه حبس جهت زنی که کشف حجاب کرده بود/ با ساختارشکنان در حوزه حجاب باید برخو

    وی هم چنین ضمن بی مبنا خواندن استدلال عده ای که با تمسک با عدم امکان اجرای قانون فعلی در مورد حجاب، در صدد عرفی کردن حجاب برآمده و مدعی اند که حجاب نیز همانند قانون ماهواره باید به دلخواه افراد باشد، در پاسخ اظهار داشت: قوانین کشور به خاص مواردی که با عفت عمومی، اخلاق حسنه و نظم عمومی مرتبط هستند، تا زمانی که نسخ نشده اند، مورد نیاز الاجرا می باشند.

    تلاش دشمن تلاش جهت نقض ارزش های دینی

    دکتر جعفری دولت آبادی راهکارهای حفظ حجاب و عفاف در جامعه را در دو بخش بلند مدت و کوتاه مدت مورد توجه قرار داد و در خصوص راهکار بلند مدت و وظیفه مسوولان در این راستا اظهار داشت: کارها بلند مدت از وظایف دستگاه ها و نهادهای فرهنگی است و کار عقیدتی را می طلبد. نگاهی به دنیا غرب که با سرمایه گذاری زیاد از زنان شومن ساخته اند که نشان از ایجاد عوض کردن در زنان است و هم چنین نگاهی به تاریخ آندلس که راه شکست مسلمان را رواج فساد تشخیص دادند می رساند که توجه دستگاه های فرهنگی باید به این مساله معطوف شود و سرمایه گذاری بیشتری به عمل آید؛ به خاص امروزه که دشمن تلاش در شکست انقلاب اسلامی از طریق سست نمودن اعتقادات مردم دارد، توجه به راهکارهای تربیتی و رشدمدار بسیار مهم است.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران در اشاره به برنامه ریزی و سرمایه گذاری دشمن در از بین بردن حجاب از جامعه کشور عزیزمان ایران به شرح یکی از پرونده های دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران پرداخت که عنوان کارها یک مرد دارای تابعیت ایرانی آمریکایی و همسرش در جهت استحاله فرهنگی جامعه هست. وی از جمله نکات مهم در این پرونده را برنامه ریزی در مورد تبلیغ علیه حجاب اعلام نمود و با اشاره به این که از منزل این همسران بیش از ۲۸۰۰ لیتر مشروبات الکلی خارجی و دست ساز کشف شده است هست، در توضیح کارها مجرمانه متهمان اظهار داشت: آن ها در منزل خود دورهمی های مختلط برگزار نموده و میهمانان مدعو آنان غالباً دیپلمات های کشورهای خارجی بوده اند. متهمان اقرار نموده اند که بعضی بازیگران و صورت های معروف را به افتتاحیه های مراسم دعوت می کردند تا آنان را به دیپلمات ها معرفی کنند و انگیزه خود از برگزاری این جلسات را تبادل فرهنگی میان کشور عزیزمان ایران و کشورهای خارجی اعلام نموده بودند در حالی که آنان در هیچ مرکز فرهنگی حاکمیتی سمتی نداشته اند. آنان با تهیه ویزا، هزینه سفر بازیگران و صورت های معروف مساله دار را به خارج از کشور جهت فعالیت تامین کرده و وام های متعدد به تعدادی از بازیگران و صورت های معروف داده اند. متهمان علت دعوت دیپلمات های خارجی به منزل خود را تسهیل جهت اخذ ویزا جهت بازیگران و صورت های معروف اعلام کرده اند و اذعان داشته اند راه اندازی گالری هنری از سوی آنان که با حمایت مالی بیگانگان صورت گرفته، پوششی جهت جذب و فراخوان بازیگران و صورت های معروف ایرانی بوده است.

    پروژه استحاله فرهنگی با نام «پیله حجاب»

    دکتر جعفری دولت آبادی از جمله کارها دیگر متهمان را راه اندازی کارگاه تولید مشروبات الکلی و برگزاری دورهمی هایی مختلط با آینده نگری اتاق هایی جهت انجام اعمال منافی عفت و استعمال مواد مخدر، اعلام نمود و افزود: متهمین غیر از منزل و گالری هنری در تهران، محل های دیگری را جهت همین منظور در شهرهای تهران، یزد و شیراز در اختیار گرفته بودند و با برگزاری تئاتر با عنوان فمینیست، در اجرای بخشی از پروژه استحاله فرهنگی به نام «پیله حجاب» از بازیگران و صورت های معروف جهت اجرای نمایش هایی دائر بر نفی حجاب و ارزش های اسلامی با نشانه عوض کردن ذائقه فرهنگی دینی جامعه مخاطبان بهره برداری می کردند. نشانه مهم متهمان استحاله ی فرهنگی و ترویج فساد، جذب افراد به گرایشات هنری توام با ابتذال و استفاده ابزاری از آنان در جهت اهداف از پیش تعریف شده است دشمن جهت نشر ابتذال و قبح زدایی از مقدسات دینی و سیاه نمایی نظام مقدس جمهوری اسلامی با بهره گیری از قالب های هنری و تهاجم همه جانبه فرهنگی بوده است که به موجب حکم دادگاه به حبس های سنگین محکوم شده است اند.

    پروژه سیاسی کردن حجاب برنامه دشمن است

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با انتقاد از پروژه سیاسی کردن حجاب، این پروژه را برنامه دشمن دانست که تلاش دارد مسأله عفاف و حجاب را به منزله مقابله زنان با جمهوری اسلامی جلوه دهد و در اثبات این انتساب، به عنوان مثال یکی از رادیوهای معاند در گزارشی تحت عنوان «حجاب زنان و مسئله ی مشروعیت حکومت ها» در ۱۵ اسفندماه پرداخت که گفته است « در چنین شرایطی حجاب نه تنها به عنوان مسئله ی زنان در پیوند با تبعیض های ساختاری، که باید به عنوان مسئله ای سیاسی در پیوند مستقیم با مشروعیت حاکمیت مورد توجه قرار گیرد؛ پرداختن به این مسئله به معنای زیر پرسش بردن مشروعیتی است که حول آن شکل گرفته و سنتی که بر پایه های آن بنا شده است هست؛ سنتی که در هیچ یک از دو شکل مطلوب پهلوی اول و جمهوری اسلامی، نسبتی چندان حقیقی با واقعیت ندارد».

    تداوم برخورد پلیس با افراد ساختارشکن در حوزه حجاب

    تداوم برخورد پلیس با افراد ساختارشکن در حوزه حجاب دستور دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران به پلیس بود که در این راستا اظهار داشت: پلیس باید به وظیفه خود عمل کند. ما نمی گوییم حجاب صرفاً راهکار انتظامی دارد، ولی معتقدیم شکستن حریم حجاب موجب سوق دادن جامعه به سمت نقض ارزش های دینی هست، دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران دستور کتبی جهت توقف اتومبیل رانندگانی که فاقد حجاب شرعی می باشند، صادر نموده است و حسب اعلام پلیس، ظرف دو ماه گذشته ۳۱۲۰ دستگاه اتومبیل در رابطه با کشف حجاب، مزاحمت نوامیس، آلودگی صوتی و مانند آن توقیف شده است است.

    دکتر جعفری دولت آبادی یکی از راهکارهای ترویج حجاب در جامعه را امر به معروف و نهی از منکر دانست که با همکاری مردم محقق می شود و از این که مردم کمتر به این وظیفه دینی که در اصل هشتم قانون اساسی بر آن تاکید شده است توجه دارند، گلایه نمود.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران تذکر از سوی پلیس یا مرجع رسمی دیگر مانند دادستان یا مدیر موسسه فرهنگی یا مدیر محل خدمت فردی که ناقض مقررات حجاب است را راهکار دیگر جهت برخورد با بدحجابی به شمار آورد و در نحوه تذکر به کتبی بودن آن تاکید نمود و افزود: این تذکر می تواند از طریق ارسال پیامک باشد.

    لزوم توجه دستگاه های دولتی به رعایت حجاب به وسیله کارکنان

    وی توجه دستگاه های دولتی به حجاب را شرط مهم جهت احترام به این ارزش در جامعه دانست و افزود: دستگاه های دولتی به خاص بیمارستان ها که با مردم زیاد سر و کار دارند باید به رعایت حجاب و پوشش کارکنان خود اعم از زن و مرد توجه داشته باشند؛ پاسخگوی بدحجابی کارمندان ادارات مدیران آن ها هستند که باید معرفی شوند.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران از نقش شرکت صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در ترویج حجاب نیز غافل نماند و راهکار دیگر را توجه به زیرساخت های تصمیمات دولتی و حکومتی دانست و در توضیح اظهار داشت: بخشی از پرسشها حجاب در جمهوری اسلامی به زیرساخت های آن از جمله سیاست های اقتصادی مرتبط است.

    دکتر جعفری دولت آبادی الگوگیری از سیره پیامبر (ص) را که چگونه موفق شد در جامعه بدوی عربستان، ارزش های اسلامی را جایگزین کند، مهم دانست و اظهار داشت: علت موفقیت پیامبر اکرم (ص) اول به اسوه بودن وی بر می گردد و دوم معطوف به رویکرد وی در برابر دیگران با تفکیک «اشدا علی الکفار و رحما بینهم» هست. ما هم در اداره جمهوری اسلامی ، باید شیوه حکمرانی را از پیامبر (ص) بگیریم.

    وی با اشاره به فرازهایی از دعای جامعه ائمه المومنین، در بررسی سیر تحولی جامعه اسلامی در جهت دور شدن از ارزش های اسلامی، اظهار داشت: تلاش حکام جور معطوف به باز گرداندن جامعه اسلامی ساخته شده است به وسیله پیامبر (ص) به جامعه ای مملو از فساد بود. این دعا در بیان چگونگی دور شدن مردم از آموزه های پیامبر (ص) می گوید: «و هتکوا منکم الستور وابتاعوا بخمسکم الخمور و صرفوا صدقات المساکین الی مضحکین و الساخرین» یعنی پرده های حرمت و جلالت شما را بر دریدند و از محل خمس شما آل رسول شراب ها خریدند و خوردند و حق صدقات مسکینان و فقیران را به سخره کنندگان دادند. حاکمان جور خمس را بر اهل فسق حلال کردند و شیوه های پیامبر (ص) را زیر پا گذاشتند.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران توجه مدیران به واکنش‌ها خود و انطباق آن با موازین اسلامی و حفظ حرمت بیت المال را شرط ابتدایی جهت الزام مردم در رعایت ارزش های اخلاقی و اسلامی دانست و گفت: هنگامی که می توان از مردم انتظار داشت ارزش های اسلامی از جمله حجاب را حفظ نمایند که مسوولان نیز سلامت واکنش‌ها داشته و موازین اسلامی را مراعات نمایند.

    استفاده از ظرفیت های زنان پیشنهاد دیگر دکتر جعفری دولت آبادی در ترویج حجاب و عفاف بود که در توضیح اظهار داشت: در برخورد با ساختارشکنی ها باید از ظرفیت زنان مسلمان و زنانی که اعتقاد به حفظ پوشش در جامعه هستند، استفاده بیشتری به عمل آید.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران استفاده از ظرفیت اینترنت به خاص اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … را در ترویج حجاب مهم خواند و افزود: امروزه اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … بستر غالب ارتباطات مردمی شده است است و در بخش انتشار مطالب خلاف عفت عمومی، مدیریت این فضا به خاص در مورد شبکه هایی که علیه حجاب و عفت عمومی اقدام می کنند مهم است.

    وی الگوسازی های مثبت در هنرمندان، ورزشکاران و دیگر قشرهای مورد احترام مردم را مورد توجه قرار داد و در خصوص نقش تاثیرگذار بازیگران و صورت های معروف و ورزشکاران در ترویج حجاب و عفاف اظهار داشت: این دو قشر مورد علاقه مردم و به خاص قشر جوان هستند و جوانان به بازیگران و صورت های معروف و ورزشکاران به عنوان الگو نگاه می کنند. لذا توجه بازیگران و صورت های معروف و ورزشکاران به جایگاه خود نزد مردم، ایجاب می نماید توجه بیشتری به رعایت عفاف و حجاب داشته باشند تا الگوسازی ها سیر مثبتی را در پیش گیرد.

    ضرورت تفکیک در برخورد با بدحجابی یا بی حجابی

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران قائل به ضرورت تفکیک در برخورد با بدحجابی یا بی حجابی شد و در توضیح افزود: مسامحه با بدحجابی باید به حوزه هایی محدود شود که به ارزش ها تخطی نمی شود ولی در برابر با ساختارشکنان در حوزه حجاب باید برخورد جدی صورت گیرد.

    وی ضمن انتقاد از مقایسه حجاب در جمهوری اسلامی با کشف حجاب در وقت رضاخان، عدم موفقیت رضاخان در کشف حجاب زنان را موید اعتقاد زنان ایرانی به حجاب دانست و در خصوص ادعای متروکه بودن قانون ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره و مقایسه آن با قانون مربوط به حجاب اظهار داشت: بعضی با ادعای این که شصت درصد جامعه از ماهواره استفاده می کنند، بر مورد نیاز الاجرا نبودن قانون ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره نظر داده اند؛ این در حالی است که قوانین از جمله قانون پیش گفته و هم چنین تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) در خصوص حجاب، قانون جاری و مورد نیاز الاجرا است و چنان چه عده ای اجرای این قانون را به مصلحت نمی دانند، آن را نسخ یا اصلاح نمایند؛ ولی تا وجود چنین قوانینی، مورد نیاز الاجرا هستند؛ هم چنان که در مورد ماهواره، دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران مجوز اقدام به پلیس را داده است و البته ورود پلیس به منازل افراد با این دستور مجاز نیست و نیازمند دستور موردی است.

    محکومیت ساختارشکنان حوزه حجاب به مجازات حبس

    دکتر جعفری دولت آبادی در خصوص پرونده زنی که در خیابان انقلاب با برداشتن روسری کشف حجاب نموده بود اطلاع رسانی کرد و با اظهار این که این زن به اتهام تشویق مردم به فساد از طریق کشف حجاب در مرئی و منظر عام و تظاهر به عمل حرام و ظاهر شدن در اماکن عمومی بدون حجاب شرعی به ۲۴ ماه حبس تعزیری محکوم شده است هست، ضمن انتقاد از تعلیق ۲۱ ماه از این مجازات جهت مدت پنج سال، در خصوص اعتراض دادستانی به این بخش از رای گفت: تعلیق حکم دادگاه در امور منافی عفت علی رغم بند پ ماده ۴۷ قانون مجازات اسلامی است و دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران پیگیر نقض این حکم می باشد.

    وی هم چنین در خصوص پرونده اوضاع نخستین متهمی که از بابت تجاهر به کشف حجاب تحت تعقیب قرار گرفت، اظهار داشت: حسب اعلام پزشکی قانونی، نامبرده «نیازمند درمان دارویی طولانی مدت تحت نظر روانپزشک می باشد».

    لزوم رعایت سبک زندگی اسلامی به وسیله مدیران

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران ترویج سبک زندگی اسلامی و مطالبه گری از دستگاه ها و نهادهای فرهنگی را به عنوان دو راهکار دیگر جهت ترویج حجاب و عفاف در جامعه دانست و در توضیح اظهار داشت: مدیران باید خود سبک زندگی اسلامی را بپذیرند تا از مردم چنین توقعی برود. آیا که گفته اند «الناس علی دین ملوکهم». هم چنین باید از دستگاه ها و نهادهای فرهنگی که جهت اجرای برنامه های مربوط به حجاب بودجه دریافت می کنند، مطالبه گری نمود که چه کارها ایجابی در مورد حجاب و عفاف انجام داده اند.

    دکتر جعفری دولت آبادی جایگاه وزارت منزل های آموزش و پرورش و علوم در رشد تربیت دینی اقشار جوان کشور را به خاص در دوران تحصیل قابل توجه خواند و با تاکید بر ضرورت اجرا شدن راهکارهای پیش گفته به صورت توأمان، افزود: اثربخش بودن راهکارها به صورت مجموعی بدهید معنا است که توجه به عفاف و حجاب در همه عرصه ها مورد توجه قرار گیرد. هم چنین سرمایه گذاری در بخش هنر و ادبیات باید زیاد کردن یابد و در مورد عفاف و حجاب از ظرفیت هنر، ادبیات، فیلم و نظایر آن استفاده شود.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با قرائت بیانات مقام معظم رهبری در جلسه مورخ ۲۳/۸/۱۳۹۶ با حضور مسوولان ارشد کشور مرتبط با بحث آسیب های اجتماعی اظهار داشت: مطالبات مقام معظم رهبری مشخص است و وظیفه ما هم با عنایت به وجود قانون، احکام شرع و فرامین مقام رهبری روشن شده است است و هیچ گونه توجیهی جهت کم کاری پذیرفته نیست.

    وی مقابله با هرگونه تجاهر، تظاهر، ساختارشکنی در مورد حجاب را مهم خواند و با اشاره به برنامه ریزی دشمن جهت از بین بردن حجاب از جامعه کشور عزیزمان ایران اظهار داشت: چهل سال است که رویکرد مدارا نسبت به حجاب اتخاذ شده است و حال عده ای در صددند با عبور از ارزش های دینی ساختارشکنی نمایند، این در حالی است که مردم ما بیش از آنچه که تصور می شود اعتقاد و متدین می باشند.

    دکتر جعفری دولت آبادی اقدام پلیس و دادستانی در حوزه سلبی را مانع از ایفای تکالیف ایجابی از سوی رسانه ها و دستگاه های فرهنگی مانند صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندانست و افزود: این دستگاه ها باید بر برنامه های ایجابی متمرکز شود و تربیت نسل تازه بر عهده این دستگاه ها است.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران بر ضرورت تولید محتواهای مثبت در اینترنت تاکید نمود و از پلیس و قضات خواست از هیاهوها نترسند. وی هم چنین خاطر نشان کرد که همه راهکارهای مرتبط با حجاب به پلیس و دستگاه قضایی ختم نمی شود بلکه این دو باید آخرین سنگر باشند اگرچه که همکاری دستگاه های فرهنگی موجب شده است است غالب راهکارها قضایی و انتظامی تلقی شود.

    وی با اشاره به این که این جلسه آخرین بخش از جلسات آسیب های اجتماعی در دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران هست، از برنامه این دادستانی بر برگزاری منظم جلسات در سال آینده بر محوریت مطالبه گری از دستگاه ها در مورد اوضاع حجاب خبر داد و از قطبی دبیر جلسه خواست جهت گزارش دهی دستگاه های مرتبط با حجاب و عفاف برنامه ریزی نماید.

    واژه های کلیدی: ایران | قانون | اسلامی | ایرانی | دستگاه | قانونی | حجاب اسلامی | قانون اساسی | جامعه اسلامی | انقلاب اسلامی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار